Monday, July 02, 2012

you + me = us

Assalammualaikum.^


Aku nampak kau masa hari pendaftaran.. you and your sister.. Aku ingat both of you orang asli tau..*sorry* Tapi bila hari last minggu orientasi tu, masa aku tgk senarai nama housemate..aku perasan ada 2 org nama cina.. owh, its you!! Baru aku tau korng ni 'chindian' or cina + indian.. So, bermula la kisah kita.. ketawa sama-sama, menangis sama-sama, tension sama-sama...*kesat airmata jap*

Masuk semester 3.. kau dah mula bercouple.. satu kelas ngan kita..tapi sayang, berhenti sekerat jalan..kau asyik nangis je time tu.. tp aku x reti nk pujuk.. lps tu kau couple ngan org lain plak..mula2 kau rahsiakan drp aku ngan kakak kau.. akhirnya aku dpt teka jgk..satu kelas ngan kita jgk.. tp yg ni bertahan lama..

Time-tima tgh hangat.. selalu je tgk kau bergayut tepon.. kdg2 tengah-tengah malam aku terjaga sbb dgr ko ketawa, berbisik-bisik.. hurmm, gayut lagi.. iya la kan.. pantai mana x dilanda ombak kan.. mcm korng jgk..
bila time gaduh, aku jgk la yg slalu dgr kau marah2  dgn dia.. merajuk dan dipujuk..haha..

Dan beberapa bulan lps, bila kau post dkt wall FB group kelas accounting kita, memang siyes aku terkejut sgt2.. Syukur alhamdullilah..bertambah sorang lagi sahabat islam kita.. memang kau ada tanya-tanya aku pasal islam.. macam-macam kau tanya.. kau penah cakap nanti nak peluk islam tapi tak tau bila.. akhirnya waktu itu sampai..

Dan bertambah terkejut lagi bila kau sms aku berberapa minggu lepas.. mengundang aku ke majlis penuh barakah..alhamdullilah.. jodoh korang memang kuat..

Kepada Muhammad Tarmizi & Nur Khairunisa Abdullah, semoga korang berbahagia selalu dan jadilah seorang suami & seorang isteri yg saling memerlukan &.sayang menyayangi sampai akhir hayat...Amin..

No comments: