Saturday, July 21, 2012

cerita satu ramadhan..

Assalammualaikum.^


Selesai sudah satu ramadhan kita ye..alhamdulillah..semoga lagi 29 hari yang tinggal akan sama macam ni jugak (walaupun tak penuh). 


Bulan puasa bulan penuh berkatkan.. nak dapat keberkatan tu pulak bukannya mudah.. bergantung pada diri kita la kan sama ada nak atau tak.. macam-macam dugaan yg kita akan tempuh..


Cakap pasal dugaan ni kan.. satu ramadhan ni jugak aku dapat.. first time aku dapat saman daripada en. polis trafik.. sebab tak pakai tali pinggang kaledar..first time ni tau..rasa menyesal tu memang pada tahap yg tinggi.. dah nak sampai umah dah pun..sebelum tu baru lepas isi minyak ingat kot2 selamat la, last2 ada roadblock la plak.. aku nak pakai pun dah terlambat kot.. sampai dekat en. polis tu dia suruh berhenti kat tepi.. ah, sudah.. dia mintak lesan, tulis2, pergi depan keta tgk no.plat.. sempat dia ckp Rm 300 tau dik kesalahan tak pakai tali pinggang ni... WHATT??  Pastukan dia tanya aku..  "nak tak saya tukar kesalahan tak pakai tali pinggang kaledar dengan tak bawak lesen memandu ?? Kurang sikit bayaran dia Rm 70.. " Eh, biar betul kan.. mak kat sebelah iyekan je.. fuh, lega.. tapi masih tak puas hati lagi sebab masih kena saman...T_T


Mak suruh jangan bagi tau dekat abah, nanti riuh satu rumah.. aku pun memang dah tau perangai abah nanti dia bising.. "ok mak,  janji tau jgn bagi tau sape2.." * pinky swear 






p/s : nanti dh bayar saman baru bg tau abah.. tak pun kak cik akan tau kalau dia baca ni..

No comments: