Wednesday, December 12, 2012

Kalau dah namanya seni...

Assalammualaikum.^


Seni @ art ni rupanya macam-macam.. Banyak bentuk art ni sebenarnya.. Aku suka sangat-sangat apa-apa jenis art yang sangat-sangat comel & unik. Dalam tahun ni aku ada jugak buat beberapa 'tinjauan' berkenaan art yang orang suka buat. Cari-cari jumpe la quilling art. Ape benda quilling art tu ? Quilling art kira dalam kategori paper art ...art yang daripada hasil gulungan kertas. Ah, susah nak explain. Bayangkan dengan kertas pun orang boleh jadikan salah satu art.. 

dengan berbekalkan kertas je pun..


gulung-gulung, bleh plak jadi mcam ni.. berseni betul kan.. Korang nak tgk lebih2 bleh pergi cepat2 ke miezcraftshop.. dah tgk dtg sini balik ea. Cantik sangat dia punya art works.


Yang ni plak art dari kain felt. Sebuk kot  felt art ni orang buat sampai berjangkit dekat aku.. Orang buat  kau pun sebuk nak buat.. heh. 

Kebanyakkan orang buat key chain.. comel kan.. dulu bahan dia aku siap beli kat Sus n d Felt. Beli bahan asas je.


Baru-baru ni ada jumpe lagi satu art.. dah lama benda ni tapi muncul balik..

 crochet !!

Nampak tak.. punya la berseni sangat.. Pernah fikir tak camne la dorng lilit-lilit je benang kait tu bleh jadi mcm..



ni !! O..o'

Sangat mengundang kejelousan.. Memang dulu kalau tgk nenek-nenek mat salleh je suka mengait kan.. Sekarang tidak lagi.. Org muda pun ada je ler..

Dan sekarang pun aku cuba nak belajar crochet ni.. hikhik..harap-harap menjadi.. doa-doakan kan yer..Amin*eh, belum doa dh amin..




p/s: kagum dgn manusia yg kreatif.. tapi lagi kagum dengan pencipta manusia iaitu Allah s.w.t. Subahanallah. ^_^



8 comments:

Alaimett said...

comelnye kan....

Ye betul tu....:D

Jna marcello said...

Kreatif!!!!! Mak na teror gila buat kait tu..siap buat baju utk Na..
Now dye otw buat kasut utk Na pulak hehe :)

Nur A.Z said...

wah teringin nak blaja kait2 tu. crochet tu

Jna marcello said...

ni mana entry baru mesti bz kan kan kan? ;)

miss nuna said...

@Alaimettcomel kan,kan..

miss nuna said...

@Jna marcellowah, nak pinjam tangan mak Na bleh?.. nk buat baju jgk.. ;)

miss nuna said...

@Nur A.Ztu la..teringin jgk..

miss nuna said...

@Jna marcellohaha..bz sesangat..entry baru ada je tersimpan kemas dlm draf.