Thursday, December 01, 2011

basah kuyup lg..


Hujan yg turun bagaikan mutiara…itu lirik yg diungkapkan oleh allahyarham  surdiman lah…tp bila dh lebat memang menakutkan..takut ngan ujan?? Bukan takut fobia gitu..tp takut basah bg org2 yg tdk b’kereta mcm aku ni..T_T..nangis jap mengenangkn nasib..huhu..kalau nak kira dah x terkira dh..bila diberi pilihan suka hujan time balik @ pergi…aku lbh rela memilih waktu balik..nape? sbb…klu pergi kerja ujan, mcm mana nak keje kalau basah2 kn…tp klu ujan time balik x de hal sbb kita mmg dh nak balik..redah je…sampai2 umah terus mandi..kt opis bleh mandi2? X kuasa kn..dh la kesejukan duk dlm ekon plak 2..lama2 mati keras sbb beku..(nampak beno nipunye)
Tapi sume 2 adalah pengalaman yg b’harga bg aku…org2 yg naik kete ni x bleh rasa benda2 cam gini ni..(ayat cover) betol la..naik keta bertutup..x kena ujan.. rasa selesa la kn…2 la.. kdng2 bila ada kete potong aku mata aku mula mengecil..cuba pandag “slek” kt kete 2 td...( tnda x puas ati @ jeles) mcm menunjuk-nunjuk jer kete 2 td..padahal 2 sume perasaan aku je..tiba ari hujan mesti  nak emo2 plk kan..
Tp alhamdullillah setakat ni x de demam2 lg bila kena ujan..syukur sbb mempunyai antibody yg kuat..haha..bila la aku dpt beli kete ni....

asyik kene ujan je kita kn...sian kite kn..

No comments: