Saturday, November 09, 2013

Kasut Tak Berdosa..





Korang pernah gigit kasut ? Eh, ntah apa-apa ntah soalan ni yek.. Ok, straight to the point la ye.. petua ni aku baru first time dengar.. kelakar bagi aku.. Tak tau la korang dah pernah dengar ke dari siapa-siapa ke.. mana tau aku sorang je yang ketinggalan kan.. Ok, here we go.. aku baru beli kasut sukan, yg kononnya nak pakai buat panjat Broga.. tapi cancle aku pakaila buat jogging.. lps dah sudah jogging tu kaki aku rasa macam lenguh-lenguh. Aku cite la ngan member umah aku.. dia tanya la ko tak gigit kasut tu eh sebelum pakai ? Aku kasut sekolah aku dulu aku gigit sampai berbekas tau.. Hah ! gigit kasut ? 

Ini sangat lawak.. aku gelak ah. Dia cakap orang dulu2 cakap tu konon nak ajar kasut tu supaya tak sakitkan kaki kita.. Konon macam ni ah sebelum ko gigit aku, aku gigit ko dulu. 

Aku tak salahkan orang dulu-dulu.. tapi kalau kita yang orang zaman moden dah berpendidikan ni nak jugak ikut petua tu... eh come on la.. boleh pikir sendirikan.. ish lawak... lawak.. kesian kasut tu awak gigit..

1 comment:

Yumida Huda said...

hohoho..macam2
1st time dgr
huish..byk kuman menanti kat kasut tu