Wednesday, May 16, 2012

aku seorang mangsa ragut...T_T

Assalammualaikum.^


Merujuk pada entri yg lepas aku ada bagi tau aku ada buat laporan polis..beg aku dah kena kebas, senang cite beg aku kena ragut...faham.. Lebih kurang kul 6 lebih, lepas aku otw balik rumah dari tempat keje naik motor... Masa kat simpang tiga tu aku perasan dari cermin sisi ada sorang penunggang motosikal ni bawak laju sgt dari arah belakang.. aku buat derk je la.. tiba2 penunggang td tu rapat ngan motor aku then aku tgk je tgn dia capai beg aku... tergamam jap..Kalau la aku cepat aku tendang je motor dia tu..tp aku speechless..jatuh gak la aku..nasib balik saing ngan kawan ofis, kalau tak terkial-kial nk mintak tolong org.. x de cedera teruk sgt, cuma luka-luka je kt tgn.. First yg aku jatuh tu aku check...muka..haha.. tepon mak & ayah aku, diorng ingat aku teruk mcm kt berita tu.. huish, selisih..

Byk la barang berharga kt dlm beg tu...hp merah aku (baru 5 bulan guna, huhu), purse, external hard disk (byk memori2 ngan kwn2 dulu, T.T) & perfume ( ada byk lg..x pasal2 kene beli lg satu).. Dlm byk2 brg, paling aku ralat sekali hard disk tu...banyak  sgt2 gambar aku kt dlm tu..gambar aku konvo pun ada dlm tu..

Buat repot, polis byk tnya pulak.. mcm2 diorng tanya.. kebanyakkan suspek tu aku tak cam sgt.. diorng kata tak membantu sgt aku punya report ni..  tak kisah la tak dpt pun.. aku cuma nk surat repot tu je nk buat ic & lain2 urusan.. polis ada jgk mintak kotak hp aku tu nk ambik nombor kt kotak tu, mana tau bleh trace hp aku kt mana kn.. nasib ada simpan lg. Aku berharap sgt mintak2 la jumpa balik hp aku tu.(harapan je la)

report polis yg aku buat..


Sekarang aku akui mmg ada la rasa trauma tu.. Aku naik kete pun rasa tau, bila ada motor lalu sebelah.. tiba-tiba aku gerakkan badan aku kekiri atau kanan seolah-olah nk mengelak.. Tp perasaan tu aku kena lawan, aku akan naik motor semula..sian mak aku tiap2 ari kena hantar...So, kepada peragut tu...ingatlah mungkin anda terlepas, tp esk lusa siapa tahu kn..sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ketanah juga... Dan kepada kaum hawa yg membonceng motorsikal jgn sesekali mendedahkan beg anda drp pandangan org ramai semasa menungang.. Encik polis tu siap pesan jgn letak beg dlm bakul motor...ingat, ingat, ingat, ingat...


p/s : dlm perancangan membeli kereta...insyaalah..

No comments: